Hoppa till sidans innehåll

Information om säsongen 2022/2023


Hej alla åkare och vårdnadshavare. Välkomna till en ny konståkningssäsong.

Här hittar du aktuell information:
All aktuell information läggs ut på vår webbsida, www.partillekonstakning.se. Ta gärna för vana att gå in där regelbundet, så att ni inte missar viktig information om istider, ändringar i schemat, arbetsuppgifter och tävlingar. Gå gärna med i klubbens facebook-grupp Partille konståkningsklubb, där man kan dela information med andra medlemmar i klubben.
Webbplatsen; www.partillekonståkning.se
Under hösten kommer vår hemsida att flytta, mer information kommer om det när det är dags.

Värdegrund - RUGG
Partille konståkningsklubb arbetar utifrån en värdegrund utformad av åkare, tränare och styrelse.

R – Respekt U – Utveckling G - Glädje G - Gemenskap

Läs mer om RUGG på klubbens hemsida.

Tränare och träning
Vår huvudtränare Imi Raabe ska tillsammans med klubbens övriga tränare Johanna af Ekenstam, Wilma Robertsdotter-Spertina, Linn Pehrsson, Elma Tedbrandt, Fanny Raabe, Norali Sjölin, Lovisa Lindblom och Allis Palm hjälpa och lotsa våra åkare genom kommande säsong. Alla klubbens tränare är utbildade. Varje skridskoskole- och färggrupp har en ansvarig tränare. För skridskoskolan har vi också ett antal hjälptränare som alla är eller har varit tävlingsåkare i klubben. Aktuellt schema för säsongen för färggrupper och skridskoskolan finns publicerat på klubbens hemsida.

Har ni frågor som rör träningen, kontakta din ansvariga tränare. Tränarna bestämmer vilka åkare som är aktuella för att byta grupp samt när en åkare är redo för att ta märke och för att göra test.

Läs gärna mer kring märken och tester på klubben hemsida, Bra att veta är att föräldrar inte närvarar i ishallen under testen.

Kontaktuppgifter till tränarna finns på vår hemsida.

Meddela frånvaro
Frånvaro ska så snart som möjligt meddelas tränaren. Detta är extra viktigt vid tävling, så att vi inte behöver betala tävlingsavgifter för dem som inte kan delta.

Grupp-samordnare
I varje färggrupp kommer en gruppsamordnare utses, som är den som kan sprida information inom gruppen och t.ex fördela arbetsuppgifter vid olika arrangemang när vi behöver hjälp av föräldrar. Vi rekommenderar att tex skapa en WhatsApp-grupp, mailinglista eller liknande för att sprida information till alla i gruppen. Gruppsamordnaren blir en länk mellan gruppen och styrelsen. Gruppsamordnare kontaktas i början av terminen av Therese Johansson i Styrelsen.

Omklädning
Omklädningsrum 4 är föräldrafritt. Vänligen respektera detta då de äldre åkarna vill kunna byta om utan att föräldrar finns i rummet. De barn som är i behov av hjälp från föräldrar kan byta om i något av de andra omklädningsrummen, eller på läktarna. 

Inställda träningar
Alla viktiga datum och inställda träningar hittar man på vår hemsida. Datum då träningen är inställda och som är kända vid terminens start: 17-18/9, 1/10, 5-6/11, 12-13/11, 17/12, 24-26/12 samt 4-6/1, 25-26/3, 30/3-1/4  (vårshow).

OBS! Det kan ske ändringar. Ta för vana att titta på hemsidan regelbundet.

 

Viktiga datum
Under kommande säsong kommer klubben att arrangera följande:

 * 12-13/11 Isbiten Cup, vår stjärntävling för C-åkare

 * 17-18/12 Julshow och klubbmästerskap för alla åkare

 * 21-22/1 2022 Partille Trophy, vår klubbtävling för A- och B-åkare

 * 30/3-1/4 2022 Vårshow - genrep och uppträdanden 

 

Obligatoriskt att arbeta på tävlingar och shower för vårdnadshavare till barn i färggrupperna.
För att kunna genomföra tävlingar och uppvisningar samt behålla våra förhållandevis låga avgifter är vi helt beroende av att föräldrar ställer upp och arbetar. Det är obligatoriskt att hjälpa vid minst två tillfällen per barn och säsong. I år är vi en grupp för lite och har därför lottat en grupp som behöver arbeta vid ett extra tillfälle. Även förra året gjordes detta och då föll lotten på Vinröd, som därför inte var med i lottningen i år. Lotten föll på Turkos och fördelningen för i år ser ut enl följande:

Isbiten: Vinröd, Turkos och Silver

Julshow och KM: Guld och Gul

Partille Trophy: Rosa, Grön, Turkos och Orange

Vårshow: Alla grupper  

Mer information om arbetsfördelning kommer inför respektive evenemang då listor anslås i klubbrummet. Det går bra att byta arbetspass med någon från en annan grupp om man ordnar det själv och informerar om detta.

I samband med skridskoskolan på torsdagar har vi fikaförsäljning (start 22/9, sista dag 8/12), och det är obligatoriskt för alla familjer i färggrupperna att sälja fika en torsdag per säsong. Dessutom ska man lämna ½ kilo kaffe/åkare/säsong. Kaffet märks med åkarens namn och grupp och lämnas i klubbrummet.

För få in pengar till verksamheten så har vi beslutat att alla åkare i färggrupp ska sälja produkter från Newbody eller Kirratochklart (ljus), eller båda delarna (frivilligt). Mer info om detta finns på hemsidan. Kontaktperson för Ljusförsäljningen är Therese Johansson och kontaktperson för Newbodyförsäljningen är Therese Salmi.

För att driva verksamheten är klubben också i stort behov av frivilligt engagemang i olika former – stort som smått. Mejla This is a mailto link om du kan bistå eller vill veta mer. Just nu behöver vi särskilt:

  • Revisors-suppleant
  • Ekonomikunnig - Klubben behöver stöd av ekonomikunniga personer som kan bistå vår kassör.
  • Tävlingsgruppen - Klubben har många tävlingsåkare och ordnar under säsongen tävlingar. För att kunna genomföra dessa är vi nu behov av att förstärka gruppen med någon som är datorkunnig och vill utbilda sig i FS Manager som är det system som används vid klubbtävlingar. Gärna lite tekniskt intresserad.
  • Aktiva föräldrar. Klubben behöver fler personer i till exempel showkommittén. Där kan det bland annat handla om att sy kostymer till showen.
  • Sponsorer - Har du sponsorkontakter eller själv möjlighet att bidra som sponsor eller med olika produkter tex som lotteri-priser i samband med evenemang? Mejla This is a mailto link

Skridskoskolan
Skridskoskolan startar hösten 2022 söndag den 11 september kl 10 och torsdag 15 september kl.17. Just nu är platserna fullsatta, men det går bra att sätta upp sig på kö för den som är intresserad av att börja.

Anmälan görs till: This is a mailto link

Hyrskridskor
Våra hyrskridskor är avsedda för skridskoskolan. Det finns också bra begagnade konståkningsskridskor att köpa. Titta på klubbens facebooksida och andra köp- och säljsidor för konståkning, det finns många som man hittar om man söker.

Meddela om kontaktuppgifter ändras
Om du som vårdnadshavare har förändrade kontaktuppgifter, var snäll och meddela detta omgående på klubbens e-post. Information om avgifter skickas ut via e-post och för att minska krånglet med icke aktuella adresser och påminnelseavgifter vill styrelsen hellre ha två mejl än inget. E-post till Partille konståkningsklubb; This is a mailto link

Uppsägning av plats
Vid uppsägning av plats i färggrupp/skridskoskolan så vill vi att ni meddelar det till This is a mailto link så vi får in uppsägningen skriftligt.

Avgifter
I höstens avgift ingår; Träningsavgift baserat på antal timmar man tränar i veckan, klubbavgift samt licensavgift.

I vårens avgift ingår; Träningsavgift baserat på antal timmar man tränar i veckan samt licensavgift om åkaren blivit tävlingsåkare under säsongen.

Skridskoskolan betalar träningsavgift men ingen klubbavgift.

Information om avgift skickas via mejl till angiven vårdnadshavare och skall betalas inom 30 dagar. Betalad avgift innebär att man ingått avtal om medlemskap i klubben.

Tävlingar
Åkare som tävlar måste ha tävlingslicens. I tävlingslicensen ingår en olycksfallsförsäkring som gäller under träningar och tävlingar samt vid resa till och från dessa. Tävlingslicensen är 350 kronor för hela säsongen. Klubben betalar in samtliga licenser innan tävlingssäsongen börjar och avgiften för licens läggs sedan på höstfakturan. Det är tränaren som bestämmer vilka tävlingar en åkare ska delta i. De tävlingar som klubben anmäler en åkare till betalas av klubben, men det är viktigt att meddela om man inte kan delta, så att vi inte betalar in tävlingsavgifter i onödan. 

Vill man som vårdnadshavare ha mer detaljerad information kring en enskild åkares planerade tävlingssäsong, prata med ansvarig tränare.

Personuppgiftshantering
Partille Konståkningsklubb följer Riksidrottsförbundets uppförandekod avseende hantering av personuppgifter. 

Partille Konståkningsklubb

Styrelsen och klubbens tränare

Uppdaterad: 13 SEP 2022 13:32 Skribent: Therese Salmi
E-post: Adressen Gömd

 



 

oves


teleutveckling
Telekonsulttjänster

ADJproduktion
Arbetar med eventbolag, konferensanläggningar, företag, föreningar och inte minst privatpersoner

triumf

Idrottens_Bingo_logo

Postadress:
Partille KK - Konståkning
Vallhamra Ishall, Hultvägen 2
43364 Sävedalen

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: info@partillekonstak...

Se all info