Här hittar du aktuell information:
All aktuell information läggs ut på vår webbsida, www.partillekonstakning.se. Ta gärna för vana att gå in där regelbundet, så att ni inte missar viktig information om istider, ändringar i schemat, arbetsuppgifter och tävlingar. Gå gärna med i klubbens facebook-grupp Partille konståkningsklubb, där man kan dela information med andra medlemmar i klubben.
www.partillekonståkning.se
Facebook
Instagram
Värdegrund - RUGG
Partille konståkningsklubb arbetar utifrån en värdegrund utformad av åkare, tränare och styrelse.
R – Respekt U – Utveckling G - Glädje G - Gemenskap
Läs mer om RUGG på klubbens hemsida.
Tränare och träning
Vår huvudtränare Imi Raabe ska tillsammans med klubbens övriga tränare Linn Pehrsson, Wilma Robertsdotter-Spertina, Fanny Raabe, Lovisa Lindblom, Elwira Salmi och Allis Palm hjälpa och lotsa våra åkare genom kommande säsong. Alla klubbens tränare är utbildade. Varje skridskoskole- och färggrupp har en ansvarig tränare. För skridskoskolan har vi också ett antal hjälptränare som alla är eller har varit tävlingsåkare i klubben. Aktuellt schema för säsongen för färggrupper och skridskoskolan finns publicerat på klubbens hemsida.
Har ni frågor som rör träningen, kontakta din ansvariga tränare. Tränarna bestämmer vilka åkare som är aktuella för att byta grupp samt när en åkare är redo för att ta märke och för att göra test.
Läs gärna mer kring märken och tester på klubben hemsida, Bra att veta är att föräldrar inte närvarar i ishallen under testen.
Kontaktuppgifter till tränarna finns på vår hemsida.
Meddela frånvaro
Frånvaro ska så snart som möjligt meddelas tränaren. Detta är extra viktigt vid tävling, så att vi inte behöver betala tävlingsavgifter för dem som inte kan delta.
Gruppsamordnare
I varje färggrupp kommer en gruppsamordnare utses, som är den som kan sprida information inom gruppen och t.ex fördela arbetsuppgifter vid olika arrangemang när vi behöver hjälp av föräldrar. Vi rekommenderar att tex skapa en WhatsApp-grupp, mailinglista eller liknande för att sprida information till alla i gruppen. Gruppsamordnaren blir en länk mellan gruppen och styrelsen. Gruppsamordnare kontaktas i början av terminen av Styrelsen.
Omklädning
Omklädningsrum 4 är föräldrafritt. Vänligen respektera detta då de äldre åkarna vill kunna byta om utan att föräldrar finns i rummet. De barn som är i behov av hjälp från föräldrar kan byta om i något av de andra omklädningsrummen, eller på läktarna.
Att man har skåp i omklädningsrum 4 betyder inte att man ska byta om där. Är det många grupper samtidigt så har de äldre åkarna företräda och övriga åkare sprider ut sig i de omklädningsrum som finns lediga.
Inställda träningar
Alla viktiga datum och inställda träningar hittar man på vår hemsida. Datum då träningen är inställda och som är kända vid terminens start: 21/9, 29/9, 19-20/10 (Isbiten), 1-3/11, 23-26/12, 30/12-6/1, 18-19/1 (Partille Trophy), 15/3, 30/3 och 10-12/4 (Vårshow)
OBS! Det kan ske ändringar. Ta för vana att titta på hemsidan regelbundet.
Viktiga datum - Våra evenemang
Under kommande säsong kommer klubben att arrangera följande:
* 19-20/10 Isbiten Cup, vår stjärntävling för C-åkare
* 14-15/12 Julshow och klubbmästerskap för alla åkare
* 18-19/1 2025 Partille Trophy, vår klubbtävling för A- och B-åkare
* 10-12/4 2025 Vårshow - genrep och uppträdanden
Obligatoriskt att arbeta på tävlingar och shower för vårdnadshavare till barn i färggrupperna.
För att kunna genomföra tävlingar och uppvisningar samt behålla våra förhållandevis låga avgifter är vi helt beroende av att föräldrar ställer upp och arbetar. Det är obligatoriskt att hjälpa vid minst två tillfällen per barn och säsong.
Fördelningen för i år ser ut enligt följande:
Isbiten 19-20/10: Gul, Blå och Silver
Julshow och KM 14-15/12: Guld och Grön
Partille Trophy 18-19 januari: Turkos, Rosa och Lila
Vårshow: Alla grupper
Mer information om arbetsfördelning kommer inför respektive evenemang att mejlas ut. Det går bra att byta arbetspass med någon från en annan grupp om man ordnar det själv och informerar om detta. Vissa arbetspass är långa och det går bra att prata ihop sig med någon annan förälder och jobba två halvdagar istället för en heldag.
I samband med skridskoskolan på torsdagar har vi fikaförsäljning (start 19/9, sista dag 12/12), och det är obligatoriskt för alla familjer i färggrupperna att sälja fika en torsdag per säsong. Man ska dessutom lämna ett halvt kilo kaffe per åkare och säsong. Kaffet märks med åkarens namn och grupp och lämnas i klubbrummet.
För få in pengar till verksamheten så har vi beslutat att alla åkare i färggrupp ska sälja produkter från Newbody . Mer info om detta kommer under hösten på hemsidan. Kontaktperson för Newbodyförsäljningen är Therese Uhlin Salmi.
För att driva verksamheten är klubben också i stort behov av frivilligt engagemang i olika former – stort som smått. Mejla info@partillekonstakning.se om du kan bistå eller vill veta mer. Just nu behöver vi särskilt:
- Revisors-suppleant
- Tävlingsgruppen - Klubben har många tävlingsåkare och ordnar under säsongen tävlingar. Vi har idag tre utbildade tävlingsledare, vilket är jättebra, men vi vill gärna stärka upp med någon mer. Nästa utbildning är nästa höst men om man vill testa på och gå vid sidan om så får man gärna höra av sig till Therese Uhlin Salmi i styrelsen, styrelsenpartillekk@gmail.com
- Aktiva föräldrar. Klubben behöver fler personer i till exempel showkommittén. Där kan det bland annat handla om att sy kostymer till showen och komma med idéer kring musik och tema.
- Sponsorer - Har du sponsorkontakter eller själv möjlighet att bidra som sponsor eller med olika produkter tex som lotteri-priser i samband med evenemang? Mejla info@partillekonstakning.se
Skridskoskolan
Skridskoskolan startar hösten 2024 söndag den 15/9 kl 10 och torsdag 19/9 kl.17.
Anmälan görs via formulär på hemsidan.
Hyrskridskor
Våra hyrskridskor är avsedda för skridskoskolan. Det finns också bra begagnade konståkningsskridskor att köpa. Titta på klubbens facebooksida och andra köp- och säljsidor för konståkning, det finns många som man hittar om man söker.
Meddela om kontaktuppgifter ändras
Om du som vårdnadshavare har förändrade kontaktuppgifter, var snäll och meddela detta omgående på klubbens e-post. Information om avgifter skickas ut via e-post och för att minska krånglet med icke aktuella adresser och påminnelseavgifter vill styrelsen hellre ha två mejl än inget. E-post till Partille konståkningsklubb; info@partillekonstakning.se
Uppsägning av plats
Vid uppsägning av plats i färggrupp/skridskoskolan så vill vi att ni meddelar det till info@partillekonstakning.se så vi får in uppsägningen skriftligt.
Avgifter
I höstens avgift ingår; Träningsavgift baserat på antal timmar man tränar i veckan, klubbavgift samt licensavgift.
I vårens avgift ingår; Träningsavgift baserat på antal timmar man tränar i veckan samt licensavgift om åkaren blivit tävlingsåkare under säsongen.
Skridskoskolan betalar träningsavgift men ingen klubbavgift.
Avgiften faktureras och aviseras via mejl.
Tävlingar
Åkare som tävlar måste ha tävlingslicens. I tävlingslicensen ingår en olycksfallsförsäkring som gäller under träningar och tävlingar samt vid resa till och från dessa. Tävlingslicensen är 350 kronor för hela säsongen. Klubben betalar in samtliga licenser innan tävlingssäsongen börjar och avgiften för licens läggs sedan på höstfakturan. Det är tränaren som bestämmer vilka tävlingar en åkare ska delta i. De tävlingar som klubben anmäler en åkare till betalas av klubben, men det är viktigt att meddela om man inte kan delta, så att vi inte betalar in tävlingsavgifter i onödan.
Vill man som vårdnadshavare ha mer detaljerad information kring en enskild åkares planerade tävlingssäsong, prata med ansvarig tränare.
Personuppgiftshantering
Partille Konståkningsklubb följer Riksidrottsförbundets uppförandekod avseende hantering av personuppgifter.
Partille Konståkningsklubb
Styrelsen och klubbens tränare